Els nens i nenes de P3 ja hem fet el nostre primer projecte.
El treball per projectes és una metodologia de treball on l’infant té un paper actiu
en el seu aprenentatge. Treballar d'aquesta manera ens permet desenvolupar les
capacitats necessàries per a provocar aprenentatges autònoms i acompanyar als
alumnes a aprendre a ser crítics, a pensar, a comunicar, a ser capaços de
cercar la informació que necessitin, a tenir iniciativa, a gaudir del treball
en equip... Els nens i nenes aprenen a aprendre.
Aquí podeu veure una mostra de tot el què hem après
en el nostre primer projecte:
ELS MICOS
El tema sorgeix de la necessitat de donar nom a la classe i
el projecte de treball de l’interès que anaven mostrant els nens per saber més
coses sobre el nom triat.
FEM HIPÒTESI.
Què sabem del tema? i Què volem saber?
Fem una conversa per saber les idees i informacions
que tenen els infants sobre els micos.
Sorgeixen algunes preguntes i expliquen algunes
experiències pròpies que anem anotant . També sorgeixen alguns punts de vista
diferents i decidim que caldrà investigar-ho per saber qui te raó.
| |
Compartim informació portada de casa |
|
compartim informació |
Fem un índex per temes que serà el nostre guió de
treball i preparem un mapa conceptual on posarem tot el que sabem i anem
aprenent dels micos.
Entre tots decidim de quina manera podem saber
totes les preguntes que ens hem fet i decidim fer-ho saber als pares per a que
ens ajudin a buscar informació i material.
Tota la informació i material que aporten s’ensenya
als companys, així descobrim algunes respostes a les preguntes fetes i en
sorgeixen d’altres que anirem resolent. Es crea un espai per a que el puguin
agafar quan vulguin.
Serà el punt de partida de la nostra
investigació.
Feu clic per a escoltar com comparteixen la informació trobada amb els companys.
|
Cerca d'informació amb
grups cooperatius |
Iniciem els infants en el treball cooperatiu per analitzar
la informació i comprovar, verificar i contrastar totes les preguntes fetes. Així
tothom aporta informació i aprèn dels altres.
|
Expliquem als companys |
|
la informació trobada |
També hem
fet activitats en gran grup, en parella i alguna individual, sempre donant
prioritat a les activitats vivencials (experiments, manipulació,
representació…)
|
Micos grans i petits- Ens mesurem |
|
La boca és com la nostra |
|
Com es mouen els micos |
A partir de
les nostres investigacions posem en comú les conclusions tretes i anem
preparant un power que ens servirà per reflexionar sobre el que anem aprenent.
A través
del mapa conceptual posem en comú els aprenentatges fets en les nostres
recerques.
|
Mapa conceptual amb tota la informació |
|
Amb el
power que hem anat elaborant i algunes de les fotos de les activitats, fem un dossier
que servirà per explicar a les famílies les experiències i el procediment que
hem seguit en el projecte.
Amb aquest projecte hem aprés moltes
coses dels micos, però també hem aprés una mica a treballar en grup, a escoltar
l’opinió dels altres i a compartir.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada