divendres, 19 de febrer del 2016

LES FRUITES

Donat que el tema de la disfressa ha engrescat als nens/es i dóna molt de sí per treballar hem decidit acabar el trimestre fent un projecte de les fruites.


Hem demanat informació a les famílies i han col·laborat moolt. Contes, imatges, joguines...



CLICA PER VEURE MÉS

Per començar cal saber d'on i com neixen les fruites. Molts sabem que surten dels arbres, però com?
Doncs....hem fet una sèrie per a descobrir-ho. 





seguirem tot parlant, observant i classificant les fruites per colors...

FRUITES DE COLOR GROC

Hem pensat quines són de color groc que coneixem i les hem portat a l'escola (pinya, meló, poma, pera, raïm, plàtan, llimona i pruna) les hem olorat, tocat, descrit i per últim tastat. Algunes ens han agradat  molt, d'altres no tant i algunes no les havíem provat mai i per tant no sabíem si ens agradarien. 






FRUITES DE COLOR TARONJA


Hem pensat quines són de color taronja que coneixem i les hem portat a l'escola, només se'ns ha acudit la taronja i la mandarina; les hem olorat, tocat, descrit i per últim tastat. Hem vist que tenien suc i alguns nens/es expliquen que a casa prenen suc de taronja...



Un  dia després de dinar les nens/es van venir del menjador dient que havien menjat préssec i que era de color taronja. Un quan anem al mercat si n'hi ha en comprarem i el provarem.


FRUIES DE COLOR VERD

Hem pensat quines són de color verd que coneixem i les hem portat a l'escola, se'ns ha acudit forces, la poma, la pera, el raïm, el kiwi, i l'alvocat...les hem olorat, tocat, descrit i per últim tastat





FRUITES DE COLOR LILA

Hem pensat quines són de color lila que coneixem i les hem portat a l'escola, se'ns ha acudit només dues, la pruna, i pel raïm, les hem olorat, tocat, descrit i per últim tastat. Ens hem adonat que el lila d'aquestes fruites no és el mateix que el què tenim a la classe. Hem fet barreges i si barregem el lila fort i el vermell aconseguim el color de la pruna i el raïm.
I sabeu també hem descobert que quan li treiem la pell tant el raïm com la pruna són de color groc!!






FRUITES DE COLOR VERMELL

 Hem pensat quines són de color vermell que coneixem i les hem portat a l'escola, se'ns han acudit quatre, la síndria, la poma, la maduixa i les cireres. Hem portat a la classe totes menys les cireres ja que encara no les venen a la botiga, estan a l'arbre encara. Les hem olorat, tocat, descrit i per últim tastat. Ens hem adonat que la poma quan la peles és groga per dins. 




CLICA PER VEURE MÉS 
Per  a decorar el passadís hem fet unes pomes i l'arbre que teníem fora s'ha convertit en "UN POMER".

Mireu que bonic ens ha quedat!!
 

Hem fet també uns cistells amb fang,



els hem omplert amb fruites que nosaltres mateixos hem fet amb plastilina de colors




pomes, peres, plàtans, raïms, maduixes, taronges...Quin goig fan!!



Hem estampat pomes i peres amb pintura!! Mireu quins cistells de fruita més colorits hem fet...





CLICA PER VEURE MÉS

Al matí ens hem fixat en les primeres lletres de les fruites. Hem fet paquets i la lletra que més fruites té és la P.



Aquesta tarda hem anat al mercat de sant salvador a comprar fruita per a fer una macedònia. Abans però, havíem fet la llista de les fruites que compraríem.





Un cop hem arribat al mercat hem anat a la fruiteria i hem comprat les fruites. Hem marxat molt carrgats.



Avui per esmorzar hem fet macedònia. 
Seguim 4 passos per a fer-la... 

1. Pelar la fruita
2. Tallar la fruita
3. Remenar la fruita.
4. Menjar la fruita 

Ha quedat mooolt bona!!! Nyam, nyam... 





Ja estem acabant el projecte i avui hem plantat una maduixera. Tenim un llibre que ha portat la Laia Pareta de la biblioteca que ens ha servit per explicar amb detall com es planten i creixen les maduixes. La prendrem a casa i la cuidarem molt per tal que surtin maduixes ben bones.









CLICA PER VEURE MÉS FOTOS

Per acabar al llarg del projecte hem anat elaborant:
  • Un mapa conceptual on hem plasmat la informació també apresa.

MAPA CONCEPTUAL


  • Un power point amb la informació que anàvem aprenent 
POWER POINT


  • Un "lapbook" (llibre on hem organitzat la informació) que prenem a casa com cloenda del projecte, aquest ens servirà per poder explicar i recordar tot el què hem après i treballat sobre les fruites.
  •  



Fins aquí el projecte de les fruites. Gràcies a tots i totes per la vostra col·laboració. Hem gauidt mooolt fent-lo!!!


2 comentaris:

  1. Felicitats pel projecte, us ha quedat molt bé!

    ResponElimina
  2. QUINA PASSADA DE PROJECTE. EL NOM DE LA MEVA CLASSE DE TRES ANYS ÉS: LES FRUITES, AIXÍ QUE M'HAS DONAT MOLTES IDEES PER INICIAR UN PROJECTE AMB ELLS. ENHORABONA!

    ResponElimina